Koridor Hızı İhlal Tespit Sistemi
Koridor Hızı İhlal Tespit Sistemi, karayolları üzerinde belirlenen iki nokta arasında araçların ortalama hızlarını hesaplayarak kural ihlali
yapan araçları tespit etmektedir. Yol üzerine yerleştirilen kameralardan alınan görüntülerin işlenerek araçların koridor boyunca ortalama hızlarının belirlenmesi ile gerçekleşir.
yapan araçları tespit etmektedir. Yol üzerine yerleştirilen kameralardan alınan görüntülerin işlenerek araçların koridor boyunca ortalama hızlarının belirlenmesi ile gerçekleşir.
Koridor Hızı İhlal Tespit Sistemi, hız denetimi yapılmak istenen yol güzergahının giriş ve çıkışına yerleştirilen plaka tanıma üniteleri ve bu
ünitelerden elde edilen plaka bilgilerini kullanarak ortalama hız hesabı yapan merkezi bir yazılımdan oluşmaktadır. Belirlenen koridorun
giriş ve çıkış noktalarında plakası belirlenen araçların, bu iki nokta arasındaki seyahat süresi ölçülmekte ve bu değer mesafe bilgisi de
kullanılarak ortalama hız bilgisine dönüştürülmektedir.
ünitelerden elde edilen plaka bilgilerini kullanarak ortalama hız hesabı yapan merkezi bir yazılımdan oluşmaktadır. Belirlenen koridorun
giriş ve çıkış noktalarında plakası belirlenen araçların, bu iki nokta arasındaki seyahat süresi ölçülmekte ve bu değer mesafe bilgisi de
kullanılarak ortalama hız bilgisine dönüştürülmektedir.
Sistem, tek ya da çok şeritli yollarda, peş peşe veya yan yana giden araçları yüksek çözünürlüklü kameralarla tespit etmektedir. Ayrıca hız ihlali yapılan yer, zaman, tarih, mesafe, yön, taşıt hızı, hız sınırı, hız ihlal olayı vb. bilgileri PLATÜRKTM merkezi yazılımı aracılığıyla ceza makbuzuna aktarmaktadır. Olası arıza ve yetkili kişiler dışında sisteme müdahale edilmeye çalışılması durumunda, koridor hızı ihlal tespit sistemi merkeze sesli uyarı gönderebilmektedir.
Noktasal hız tespit sistemlerinden farklı olarak, sistemde radar kullanılmamakta ve bu sayede kalibrasyon ihtiyacı ortadan kalkmaktadır.
Bununla birlikte, ortalama hız hesabına dayalı denetimler, araçların tüm güzergah boyunca hız sınırlamalarına uymasının yolunu açmakta
ve aşırı hıza bağlı kazaları önlemede büyük katkı sağlamaktadır.
Bununla birlikte, ortalama hız hesabına dayalı denetimler, araçların tüm güzergah boyunca hız sınırlamalarına uymasının yolunu açmakta
ve aşırı hıza bağlı kazaları önlemede büyük katkı sağlamaktadır.
-
POINTR P3000 ile; - Entegre plaka tanıma ünitesi
- Yüksek çözünürlüklü kamera
- Ağ bağlantısı arızalarında kayıtları hafızasında tutarak çalışmaya devam etme
- IR Led ile gece görüşü
- IP66, IK10 ve NEMA 4x sertifikalı muhafaza
- 7/24 çalışmaya devam etme
- Marka, tip ve renk tanıma
- FTP ile merkezi bir sunucuya veri gönderimi
- Merkezi yazılım ile ortalama hız ihlal tespiti
- Sistem en az %96 doğrulukla plaka tanıma başarısı sağlar.
- Sistem 250km hızla giden aracın plakasını okuyabilmektedir.
- Sistemde kullanılan kamera teknoloji IP tabanlı kamera teknolojisidir.
- Sistemde kullanılan kameralar aracın ve istenildiği takdirde sürücünün detaylarını görebilecek çözünürlüktedir.
- İhlal tespiti yapılan fotoğraf üzerinde özel hayata müdahaleyi engellemek adına filtreleme özelliği bulunmaktadır.
- Sistem belirlenen çalışma planları doğrultusunda otomatik çalışır ve istenildiği takdirde otomatik bekleme moduna geçebilir.
- Sistem belirli bir koridorda hız ölçümü yapabildiğinden dolayı, trafik akışını ve güvenliğini daha uzun mesafelerde denetleme olanağı tanımaktadır. Bu özelliğiyle noktasal hız ölçüm sistemlerinden ayrılmaktadır.
- Sistemin %99 oranında doğru ölçüm yapabildiğine dair akredite kuruluşlardan alınmış fonksiyon doğrulama raporu vardır.
- Belirlenen arterler üzerinde oluşturulacak giriş ve çıkış noktalarından geçen araçların gerçek zamanlı tarih saat bilgisi ile hızlarının tespitini gerçekleştiren bir sistemdir.
- Sistem kurulduğu arter üzerinde ortalama arter akış hızı ve araç sayım bilgilerini üretebilmektedir. Bu özellik sayesinde şehir trafik yoğunluk haritalarında kullanılmak üzere seyahat süresi hesaplayarak ölçüm sensörü görevi üstlenir.
- Sistem, noktasal hız ölçüm sistemlerinde yaşanan, radar noktasının sürücüler tarafından tespit edilip ilgili noktada yavaşlamaların önüne geçerek hız ölçümünü belirlenen bir arter de yapmaktadır. Böylece sürüş güvenliği noktasal hız ölçüm sistemlerine göre daha fazla sağlanmış olur
- Sistemin tek merkezden ve tüm diğer EDS sistemleri ile gerçek zamanlı yönetilebilir olması.
- Sistemin kurulduğu arter 24 saat kesintisiz olarak merkez tarafından gerçek zamanlı, canlı olarak izlenebilir.
- İstenilen hız ihlal limit değerleri, program üzerinden belirlenip bu limitin üzerinde seyreden araçların 2 adet ihlal fotoğrafı merkeze iletilir. (İstenilirse geniş açı resimler ile 4 adet ihlal resmi alınabilir.)
- Sistem her bir şerit için infrared spot aydınlatma desteği ile gece resim alabilme özelliğine sahiptir.